آموزش صفر تا صد آیفون – قسمت پنجم

یکی از ساده ترین سیستم‌های موجود در بازار، سیستم عامل iOS است که بر روی آیفون‌ها و آیپدهای اپل شاهد هستیم. این سیستم عامل در عین ساده بودن، ویژگی‌های بسیاری دارد که متناسب با نیاز کاربران تعبیه شده اند. در اینجا قصد داریم که تمام بخش‌های مختلف این سیستم عامل را به شیوه‌ای ساده برای شما بازگو کرده و نکات مختلف را آموزش دهیم. در این فصل به سراغ تنظیمات دستگاه خواهیم رفت.

در قسمت قبلی، به صورتی ویژه به بخش Accessibility در تنظیمات آیفون پرداختیم ( آموزش صفر تا صد آیفون  – قسمت چهارم ) و حالا نوبت به آن رسیده که درباره چند بخش مختلف دیگر صحبت کنیم. برای همین، از بالا به پایین، شروع به توضیح دادن درباره بخش‌های تازه خواهیم کرد.

آموزش صفر تا صد آیفون – قسمت اول

آموزش صفر تا صد آیفون- قسمت دوم

آموزش صفر تا صد آیفون  – قسمت سوم

آموزش صفر تا صد آیفون- قسمت چهارم

Display And Brightness

همانطور که از نامش پیداست، در این بخش شما به تنظیمات مربوط به صفحه نمایش آیفون و یا آیپد خواهید داشت. با ورود به این بخش Display And Brightness، یک نوار را در همان ابتدای صفحه خواهید دید؛ این بخش برای تنظیم کردن نور دستگاه از 0 تا 100 درصد است. همچنین در زیر آن قسمتی به نام Auto Brightness وجود داشته که با روشن کردن آن، نور صفحه نمایش به صورت خودکار تنظیم می‌شود.

 

2014-12-13-16.05.13.png

 

بخشی دیگر به نام NightShift وجود دارد که در حقیقت، رنگ صفحه نمایش را گرم تر کرده و نور آبی مضر برای چشم که در تاریکی می‌تواند آسیب رسان باشد را کاهش می‌دهد. با ورود به این بخش، موری به نام Scheduled را خواهید دید که با روشن کردن آن، می‌توانید تنظیم کنید که این ویژگی چه زمانی فعال و چه زمانی غیرفعال شود. گزینه Manually Enable Until Tomorrow برای روشن کردن این ویژگی به صورت دستی است که تا فردای آن روز فعال خواهد ماند. نوار انتهای صفحه نیز میزان گرمای رنگ صفحه را در این حالت تنظیم خواهد کرد.

 

 

nightshiftmodecomparison-800x600.jpg

 

بخش AutoLock برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش هنگامی که آن را لمس نمی‌کنید است. با ورود به این گزینه، کافیست یک مدت زمان مشخص را تعیین کرده و یا گزینه Never را برای روشن ماندن دائم صفحه انتخاب کنید.

 

how-to-change-auto-lock-screen.jpeg

 

در iOS 10، ویژگی به نام Raise To Wake افزوده شده است. با روشن کردن این ویژگی، زمانی که تلفن هوشمند را از روی از جیب خود خارج کرده و یا از روی سطحی برمی‌دارید، صفحه نمایش روشن شده و پیام‌های شما بر روی آن ظاهر خواهند شد.

گزینه Text Size برای تنظیم اندازه متن است. با ورود به این گزینه، نواری را خواهید دید که با کشیدن آن می‌توانید متن را بزرگ یا کوچک کنید. همچنین می‌توانید با روشن کردن گزینه Bold Text، متون را درشت تر کنید. درنهایت با ورود به بخش Zoom می‌توانید تمام محتوای صفحه را بزرگتر کنید تا راحت تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

Wallpaper

همانطور که از نامش پیداست، به کمک این بخش می‌توانید تصویر پس زمینه موبایل را انتخاب کنید. در صفحه اول، نمایی از صفحه قفل و صفحه اصلی شما وجود دارد که با انتخاب هرکدام، وارد صفحه ای شده که می‌توان در آن، تصویر زمینه را به صورت ثابت یا متحرک تنظیم کرد.

با ورود به بخش Choose A New Wallpaper هم وارد بخشی شده که می‌توانید پس زمینه خود را انتخاب کنید. در انتهای صفحه، شما به گالری و تصاویر گرفته شده خود دسترسی داشته و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر هم دوست ندارید، می‌توانید از تصاویر اپل که به سه دسته Live، Still و Dynamic تقسیم شده اند انتخاب کنید. کافیست وارد بخش مورد نظر شده، تصویر را انتخاب کرده و تنظیم کنید که تصویر برای کدام بخش از آیفون یا آیپد شما (صفحه قفل، صفحه اصلی و یا هردو) انتخاب شود.

 

Live-Wallpapers-in-iPhone-6s-6s-Plus.jpg

 

Sound & Haptics

از این بخش، شما می‌توانید تنظیمات مربوط به صدای دستگاه را تنظیم کنید. دو گزینه اول در ابتدای صفحه یعنی Vibrate On Ring و Vibrate On Silent برای لرزش دستگاه هنگام (به ترتیب) دریافت تماس و حالت سکوت است که می‌توانید خاموش یا روشن کنید.

 

Tap-on-Settings-then-Sounds-Haptics-on-iPhone-7-7-Plus.jpg

 

در بخش بعدی، نواری وجود دارد که صدای زنگ را می‌توان به کمک آن کم یا زیاد کرد. دکمه‌های صدا در iOS برای تنظیم صدای محتوا است، اما با روشن کردن حالت Change With Buttons، شما می‌توانید با دکمه‌های صدا در هرجایی، صدای زنگ را کم یا زیاد کنید. در قسمت بعدی نیز می‌توانید برای هر بخشی مانند زنگ تماس، پیامک، پیام صوتی، ایمیل جدید و غیره یک صدای مناسب تنظیم کنید. کافیست وارد هر بخش شده و روی موردی که می‌خواهید ضربه بزنید تا انتخاب شود.

با روشن کردن گزینه Keyboard Clicks و Lock Sound، شما می‌توانید به ترتیب صدای دکمه‌های کیبورد و صدای قفل شدن دستگاه را بشنوید. اپل در محصولات اخیر خود از یک سیستم لرزشی ویژه استفاده کرده که حسی طبیعی تر به شما منتقل می‌کند. شما می‌توانید این ویژگی را از انتهای صفحه و با گزینه System Haptics فعال کنید.

Siri

سیری، منشی صوتی هوشمند شما در محصولات اپل است که دستورات شما را شنیده و آن‌ها را انجام می‌دهد. گزینه اول در این صفحه برای روشن یا خاموش کردن سیری به انتخاب خودتان است.

گزینه Access On Lock Screen برای زمانی است که بخواهید از صفحه قفل دستگاه نیز با سیری در ارتباط باشید و با او صحبت کنید. این گزینه به صورت پیش فرض روشن است اما می‌توانید آن را خاموش کنید. با روشن کردن گزینه Hey Siri، کافیست هر زمانی که می‌خواهید به آیفون خود بگویید Hey Siri تا سیری روشن شده و شروع به گوش دادن کند.
در انتهای صفحه نیز تنظیمات سیری وجود دارد که به صورت زیر است:

Language برای تغییر زبان سیری

Siri Voice برای تغییر لهجه و جنسیت

Voice Feedback برای شنیدن دستورات در شرایط مختلف

My Info برای دانستن اطلاعات شما (از بخش مخاطبین)

App Support برای انتخاب برنامه‌هایی که از سیری استفاده می‌کنند.

 

siri_ultimate_guide_iphone_5s_hero.jpg

 

Touch ID & Password

در این بخش، شما می‌توانید امنیت دستگاه را تضمین کنید. اگر سیستم تاچ ای دی را فعال کرده باشید، با سه گزینه در ابتدای صفحه به نام iPhone Unlock، Apple Pay و iTunes & App Store وجود دارد که به ترتیب برای باز کردن قفل، سرویس خرید اپل و دانلود از آیتونز و اپ استور به کمک تاچ ای دی است.

در بخش دوم یعنی FingerPrints، شما می‌توانید اثر انگشت خود و یا سایر افرادی که از دستگاه شما استفاده می‌کنند را اضافه کنید و برای آن‌ها نام بگذارید. فرآیند ثبت اثرانگشت نیز فوق العاده ساده بوده که مورد آن، آموزشی قرار داده ایم.
گزینه Turn Password Off/On نیز برای آن است که رمز عبور خود را خاموش یا روشن کنید. معمولا زمانی که اثرانگشت ثبت می‌کنید، از شما رمز عبور خواسته می‌شود. گزینه Change Passcode برای تغییر همان رمز عبوریست که انتخاب کرده اید.

 

touch_id_1password_iphone_6_hero.jpg

 

در امتداد صفحه، چند دسترسی برای زمانی که دستگاه قفل است وجود دارد. با روشن کردن این موارد، حتی در زمان قفل بودن دستگاه به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. این موارد به این صورت هستند:

دیدن اطلاعات امروز

مشاهده نوتیفیکشن‌ها

سیری

پاسخ به پیام‌ها

کنترل خانه

کیف پول اپل

در نهایت گزینه‌ای به نام Erase Data وجود دارد که با روشن شدن آن، اگر 10 بار رمز را اشتباه وارد کنید، تمامی اطلاعات موجود در آیفون شما از بین خواهد رفت.

Battery

این صفحه مربوط به باتری و اطلاعات پیرامون آن می‌شود. در ابتدای صفحه، گزینه‌ای به نام Low Power Mode وجود دارد که درحقیقت ویژگی برای کاهش ویژگی‌ها و درکل کاهش مصرف باتری است. همچنین گزینه‌ای به نام Battery Percentage وجود دارد که برای نشان دادن میزان درصد باتری است. گزینه Enable Auto Brightness نیز برای فعال سازی تنظیم خودکار نور صفحه بوده که شما را به صفحه تنظیمات صفحه نمایش هدایت می‌کند. در انتهای صفحه نیز می‌توانید ببینید که کدام برنامه‌ها هرکدام چقدر باتری مصرف کرده اند و درکل چقدر دستگاه‌ شما کار کرده و یا درحالت استندبای بوده است.

 

iphone_6s_time_official.jpg

 

Privacy

در این بخش، شما می‌توانید حریم شخصی خود را تنظیم کنید. اولین گزینه در این صفحه مربوط به فعالسازی ویژگی موقعیت است. شما با ورود به این صفحه می‌توانید دسترسی به موقعیت را به طور کلی خاموش یا روشن کرده و حتی دسترسی برنامه‌های مختلف که نصب کرده اید را به به موقعیت شما تنظیم کند.

ios-privacy-icon.png

 

در همان صفحه Privacy، تقریبا لیستی از تمام برنامه‌ها و ویژگی‌ها را خواهید دید؛ با ورود به هرکدام، برنامه‌هایی که به آن بخش دسترسی خواهند داشت را خواهید دید که می‌توانید آن را خاموش یا روشن کنید. ( آموزش Location بعدا به صورت پست جدا قرار خواهد گرفت )

دیدگاه‌تان را بنویسید:

رفتن به نوارابزار