آموزش صفر تا صد آیفون – قسمت هشتم

یکی از ساده ترین سیستم‌های موجود در بازار، سیستم عامل iOS است که بر روی آیفون‌ها و آیپدهای اپل شاهد هستیم. این سیستم عامل در عین ساده بودن، ویژگی‌های بسیاری دارد که متناسب با نیاز کاربران تعبیه شده اند. در اینجا، قصد داریم که تمام بخش‌های مختلف این سیستم عامل را به شیوه‌ای ساده برای شما بازگو کرده و نکات مختلف را آموزش دهیم. در این فصل به سراغ تنظیمات دستگاه خواهیم رفت.

 

در قسمت‌‌های قبلی به توضیح مفصل بخش Privacy و حساب iCloud پرداختیم و حالا نوبت به بخش Mail رسیده است. پس بیایید شروع کنیم.

گزینه اول در صفحه Accounts نام دارد که در آن، می‌توانید حساب‌های ایمیل خود را مدیریت کرده و یا حساب تازه ای بیافزایید. با انتخاب هر حساب می‌توانید اطلاعاتی که می‌خواهید در دسترس داشته باشد را انتخاب می‌کنید و یا می‌توانید آنرا حذف کنید.

 

insert_photo_hero_iphone.jpg

 

گزینه Add Accounts نیز برای افزودن حساب ایمیل جدید از بین حساب‌های iCloud، Exchange، Google، Yahoo، Aol.، Outlook و غیره است و با انتخاب هر کدام، ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و تنظیم می‌کنید که این حساب به چه مواردی دسترسی داشته باشد. پس از آن، حساب شما آماده استفاده خواهد شد.

 

3_mail.png

گزینه Fetch New Data در حقیقت در رابطه با نحوه دریافت ایمیل‌ها است. با روشن کردن گزینه Push در ابتدای صفحه، تمامی اطلاعات مهم در صورت امکان به سوی آیفون شما هدایت خواهند شد. بعد از آن، به بخشی می‌رسیم که در آن نام ایمیل‌های شما تنظیم شده است. در واقع، به کمک این بخش می‌توانید مشخص کنید که ایمیل‌ها به صورت خودکار بروز شوند (Fetch) یا به صورت دستی (Manual). اگر گزینه خودکار را انتخاب کردید، می‌توانید در انتهای صفحه، بازه زمانی برای بروزشدن اطلاعات را تنظیم کنید.

 

Tap-on-Fetch-on-in-Gmail-on-iOS-7-x.jpg

اگر به صفحه اول Mail بازگردیم، به یک سری تنظیمات دیگر دسترسی خواهیم داشت:

Preview: هنگامی که برنامه ایمیل را باز می‌کنید، چند خط اول از ایمیل شما دیده می‌شود؛ در اینجا می‌توانید مشخص کنید که دقیقا چند خط اول ایمیل شما دیده شود.

Show To/Cc Lables: هنگام ارسال ایمیل، چند بخش برای ایمیل دریافت کننده و غیره وجود دارد که درآن ایمیل شخص را وارد می‌کنید. مثلا To بخشی است که در آن نام گیرنده را نوشته و Cc بخشی است که ایمیل فردی که می‌خواهید کپی ایمیل را داشته باشد می‌نویسید. با روشن کردن این گزینه، برچسب این موارد ظاهر خواهد شد تا راحت تر بخش مورد نظر را تشخیص دهید.

Swipe Option: در برنامه ایمیل اپل، شما با سوایپ کردن روی ایمیل‌ها به چند ویژگی خاص دسترسی خواهید داشت. به طول پیش فرض، با سوایپ کردن با چپ، در کنار ایمیل شما یک پرچم ظاهر شده و با کشیدن به سمت راست، پیام شما به عنوان خوانده شده تنظیم می‌شود. حال در این بخش، می‌توانید این دستور را مطابق نیازتان تغییر دهید.

 

iOS-8-Mail-iPhone-6-screnshot-001.png

 

Flag Style: در این جا، می‌توانید شکل پرچم خود را به صورت یک دایره یا یک پرچم تغییر دهید.

Ask Before Deleting: با روشن کردن این حالت، قبل از پاک کردن هر ایمیل از شما یک پیام اطمینان پرسیده می‌شود.

Load Remote Images: با روشن کردن این گزینه، تصاویر موجود درون ایمیل شما به صورت خودکار باز خواهند شد، بدون آنکه از شما سوالی پرسیده شود.

 

mail-remote-images-off-howto.jpg

 

Organize By Thread: اگر این آپشن را فعال کنید، تمامی پیام‌هایی که باهم شباهت دارند در یک دسته خاص در Inbox شما قرار می‌گیرند.

Most Recent Messages On Top: با روشن کردن این گزینه، تازه ترین و جدیدترین ایمیل‌های شما در ابتدای لیست ظاهر می‌شوند.

Complete Threads: با روشن کردن این حالت، تمامی ایمیل‌های شما در یک بخش خاص ظاهر می‌شوند، حتی اگر یک پیام را به بخش دیگری منتقل کرده باشید.

 

how-to-turn-complete-threads-on-and-off-01.jpeg

 

Always Bcc Myself: در ارسال پیام، Cc یعنی اینکه نسخه ای از ایمیل شما را به یک گیرنده دیگر ارسال می‌کند. Bcc همان کار را انجام می‌دهد با این تفاوت که کسی متوجه نمی‌شود شما کپی از ایمیل را برای کسی ارسال کرده اید.

Mark Addresses: در این بخش، برای ایمیل‌هایی که با یک پسوند خاص آغاز نمی‌شوند علامت خاصی ظاهر می‌شود. شما در این بخش می‌توانید آن پسوند مورد نظر را بنویسید.

Increase Quote Level: وقتی که شما به یک ایمیل پاسخ می‌دهید و یا آن را به کسی ارسال می‌کنید، روشن کردن این گزینه موجب می‌شود که در آن بخش، اطلاعات بیشتری را مشاهده کنید.

 

increase-quote-level.png

 

Signature: در این بخش، شما می‌توانید امضای آخر هر ایمیلی که ارسال می‌کنید را ببینید. گزینه All Accounts و Per Account برای استفاده از ایمیل برای به ترتیب همه حساب‌ها و یا یک هر حساب جدا است. اگر گزینه Per Account را فعال کنید، می‌توانید برای هر ایمیلی که دارید یک امضای خاص قرار دهید.

 

create-handwritten-email-signature-image-iPhone.jpg

 

Default Account: در این جا، شما می‌توانید حساب ایمیل اصلی تان را انتخاب کنید.

ادامه دارد …

دیدگاه‌تان را بنویسید:

رفتن به نوارابزار