پیشنهاد اخلاقی به اپل برای کاهش نرخ اعتیاد به تلفن‌های هوشمند

Image result for Apple's proposal to reduce the rate of addiction to smartphones

انتشار نامه سرگشاده دو سهام دار اپل به این شرکت برای ارائه روش‌هایی برای کاهش میزان اعتیاد نوجوانان به تلفن‌های هوشمند باعث سرو صدای بسیار زیادی شده است.

اپل در مدت کوتاهی به نامه واکنش نشان داد و اعلام کرد که در آپدیت‌های بعدی iOS، روش‌هایی برای کنترل آیفون‌ها توسط والدین ارائه خواهد داد. این مسئله باعث شد تا یکی از نویسندگان مجله INC نیز پیشنهاد‌هایی را برای نحوه مدیریت کاربری فرزندان توسط والدین ارائه دهد.

اما حالا فرهاد مانجو (Farhad Manjoo) یکی از نویسندگان نیویورک تایمز ادعا کند که مشکلات مربوط به اعتیاد به آیفون‌ها تنها محدود به نوجوانان نیست. وی ادعا می‌کند که بزرگ‌سالان نیز در معرض و خطر اعتیاد به تلفن‌های هوشمند آیفون قرار گرفته‌اند. همین مسئله باعث شده تا او با همکاری Tristan Harris، یکی از اعضای سابق تیم طراحی اپل، دو پیشنهاد اخلاقی مهم را برای کاهش نرخ اعتیاد بزرگ سالان به تلفن‌های هوشمند ارائه دهند. در ادامه مروری بر این پیشنهادها خواهیم داشت:

-تلفن‌های هوشمند برای حد اقل یک بار در هفته باید میزان زمان صرف شده کاربران در اپلیکیشن‌ها را نشان بدهند. این کار باعث می‌شود تا افراد به خاطر درک زمان صرف کرده در دستگاه‌ها خود شوکه شوند. همین مسئله پس از مدتی کوتاه به کاربران کمک می‌کند تا در مصرف سرانه تلفن‌های هوشمند کاهش پیدا کند.

-اعلان‌ها یا همان نوتیفیکیشن‌ها یکی از بزرگ‌ترین عوامل مهم برای اعتیاد به تلفن‌های هوشمند به حساب میاید. حتی اگر کاربری بخواهد کمتر با این دستگاه‌ها کار کند، اعلان‌های متعدد باعث می‌شوند تا کاربر باز هم تلفن خود را آنلاک کرده و برای مدتی خاص با آن کار کند. اپل باید اعلان‌های مهم را از اعلان‌های غیرضروری جدا کند. اپل همچنین می‌تواند در بند قوانین اپلیکیشن‌ها در اپ استور، توسعه دهنده‌ها را مجبور به حذف پیام‌های اضافی کند.

دیدگاه‌تان را بنویسید:

رفتن به نوارابزار