چگونه بفهمیم آیفون نو، refurbished یا تعویضی است؟

با یک روش ساده تنها از طریق مشاهده پارت نامبر آیفون می‌توان دریافت که گوشی آکبند، refurbished یا تعویضی است. در ادامه می‌تواند از این روش آگاه شوید.

Image result for Refurbished

در این مطلب به عنوان یک روش مکمل نیز می‌خواهیم با استفاده از ترفندی ساده تنها با مشاهده پارت نامبر، نحوه تشخیص آیفون نو، ریفربیشد یا تعویض شده توسط کمپانی را به شما آموزش دهیم.

با مشاهده پشت جعبه آیفون یا مراجعه به Settings>General>About پارت نامبر درج شده را مشاهده کنید.

 

با مشاهده اولین حرف درج شده پارت نامبر می‌توان دریافت آیفون شما نو، ریفربیشد یا تعویضی است.

حرف M: آیفون‌ آکبند است.

حرف F: آیفون ریفربیشد است. پارت نامبر تمام آیفون‌های ریفربیشد با این حرف آغاز می‌‌شوند. (آیفون Refurbished آیفونی است که قبلا به مشکل برخورده و به کارخانه بازگردانده شده است و اپل آن را مانند آیفون کاملا نو به فروش می‌رساند، با این تفاوت که مبلغ کمتری از خریدار دریافت می‌کند.)

حرف N: آیفون تعویضی است. در صورت بروز مشکلی که قابل تعمیر نباشد، اپل یک آیفون جدید در اختیار کاربرانی که تحت گارانتی این شرکت هستند می‌دهد. پارت نامبر این آیفون‌ها با حرف N آغاز می‌شود.

حرف P: هنگام خرید دستگاه‌هایی مانند آیپاد تاچ و آیپد به صورت آنلاین، اپل این امکان را به خریداران می‌دهد تا به صورت رایگان متن دلخواهشان را پشت بدنه دستگاه حکاکی کنند. این مورد در حال حاضر شامل آیفون نمی‌شود و مختص آیپاد تاچ و آیپد است.

فروشگاه PIXEL AppleCare مرکز تخصصی تعمیرات آیفون با مجهزترین دستگاه های به روز دنیا

دیدگاه‌تان را بنویسید:

رفتن به نوارابزار