آموزش صفر تا صد آیفون – قسمت هفتم

یکی از ساده ترین سیستم‌های موجود در بازار، سیستم عامل IOS است که بر روی آیفون‌ها و آیپدهای اپل شاهد هستیم. این سیستم عامل در عین ساده بودن، ویژگی‌های بسیاری دارد که متناسب با نیاز کاربران تعبیه شده اند. در اینجا، قصد داریم که تمام بخش‌های مختلف این سیستم عامل را به شیوه‌ای ساده برای شما بازگو کرده و نکات مختلف را آموزش دهیم. در این فصل به سراغ تنظیمات دستگاه خواهیم رفت.

در قسمت قبل، ما توضیحات کاملی درباره PRIVACY یا همان حریم خصوصی خدمت شما عزیزان ارائه دادیم و حالا نوبت به بخش تازه‌ای می‌رسد. پس از PRIVACY، سه بخش دیگر به نام ICLOUD، ITUNES & APP STORE و البته WALLET & APPLE PAY قرار دارند که در ادامه، به توضیح ویژه این سه مورد خواهیم پرداخت.

ICLOUD

این بخش مربوط به فضای ابری اپل می‌شود. به کمک فضای ابری، شما می‌توانید اطلاعات مختلف خود را در آن ذخیره کنید و در هر جای دنیا به آن دسترسی داشته باشید. با ورود به این بخش، موارد زیر را خواهید دید:

 

iCload_Automatic_Download.png

 

مشخصات حساب کاربری

در این بخش، نام و تصویر کاربری شما قرار گرفته است و با ورود به آن، اطلاعات حساب را مشاهده خواهید کرد. بخش CONTACT INFORMATION مربوط به تمامی اطلاعات حساب کاربری شما می‌شود؛ در ابتدا، حساب اپل ای دی شما قرار دارد که می‌‌توانید به آن شماره تلفن یا یک حساب اپل ای دی دیگر اضافه کنید.

بخش PRIMARY ADRESS نیز آدرس شما را نشان می‌دهد که در هنگام ثبت اپل ای دی وارد کرده بودید. با ورود به آن، می‌توانید مشخصات کامل آدرس، شهر، کد زیپ، ایالت و کشور مورد نظر را مشاهده کنید.

بخش BIRTHDAY، شامل دو سوال امنیتی شما هنگام ایجاد اپل ای دی شما قرار دارد. یادتان باشد که پاسخ این دو سوال را فراموش نکنید، چرا که اگر حساب ICLOUD شما دچار مشکل شود، با فراموش کردن پاسخ این دو نمی‌توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید و عملا تمام اطلاعات شما از بین خواهد رفت.

ANNOUNEMENTS، گزینه ای است که با روشن کردن آن، ایمیل‌های مختلفی در زمینه محصولات اپل، سرویس‌ها و نرم افزارهای این شرکت به دست شما خواهد رسید. برای همین، اگر نیازی به این گونه تبلیغات ندارید، می‌توانید گزینه را خاموش کنید. APPLE NEWS UPDATE هم اخبار تازه اپل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

گزینه APPLE MUSIC, NEW APPS AND MORE به نوعی مانند گزینه قبلی عمل می‌کند، با این تفاوت که به جای محصولات اپل، محتوای مختلف مانند موزیک، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، برنامه‌ها و بازی‌ها و سایر به شما اعلام می‌گردد.

با بازگشت به صفحه اول، به گزینه PASSWORD & SECUROTY می‌رسیم. در این بخش، شما می‌توانید رمز عبور اپل آی دی خود را تعویض کنید و یا حتی سوالات امنیتی را تغییر دهید. گزینه CHANGE PASSWORD و گزینه CHANGE SECURITY QUESTION به ترتیب برای انجام همین موارد است.

گزینه TWO-FACTOR AUTHENTICATION یک لایه امنیتی دیگر به دستگاه و حساب شما اضافه می‌کند. در واقع با روشن کردن این حالت، می‌توان رمز و سوالات اضافه ای را برای حساب تعیین کرد تا تصاویر، محتوا و سایر در تلفن هوشمند شما در امان باشد. درنهایت به گزینه ADD RESCUE EMAIL می‌رسیم. شما در این بخش، می‌توانید یک ایمیل مجزا را اضافه کنید تا اگر سوال و رمز عبور امنیتی خود را فراموش کردید، از این ایمیل کمک بگیرید.

باری دیگر به صفحه قبل برگشته و گزینه DEVICES را انتخاب می‌کنیم. در این بخش، دستگاه‌هایی که با آن‌ها وارد حساب اپل آیدی شده‌اید را نشان می‌دهد. این دستگاه‌ها می‌تواند کامپیوتر یا تبلت یا سایر محصولات شما باشد. با ضربه زدن روی هر مورد، از شما سوال‌های امنیتی پرسیده شده و با رد کردن این بخش، می‌توانید جزئیات بیشتری را از دستگاه دیده و یا آنرا حذف کنید. گزینه PAYMENTS نیز بخشی است که در آن می‌توانید کارت‌های خرید از اپ استور، آیتونز و یا حتی فروشگاه‎‌های خود اپل وارد کنید تا بعد بتوانید از آن استفاده کنید.

حال اگر به صفحه اول بازگردیم، گزینه‌ای به نام FAMILY SHARING را خواهیم دید. در این بخش، شما می‌توانید محتوای دانلودی خود از اپ استور، برنامه موسیقی و غیره یا مواردی مانند تصاویر، رویدادها و آدرس دقیق کاربران را با سایر اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید. برای این کار، کافیست گزینه GET STARTED را انتخاب کرده و برای هر عضو از خانواده یک حساب مجزا بسازید.

بخش STORAGE برای مدیریت کردن محتوای ذخیره شده در فضای ابری ICLOUD است. با ورود به این بخش، چند مورد را خواهید دید.
TOTAL STORAGE: در این بخش، میزان حافظه‌ای که به طور کل دارید را خواهید دید.
AVAILABLE: در این بخش، میزان حافظه در دسترس از میزان کل را می‌بینید.
BUY MORE STORAGE: از این بخش، می‌توانید برای فضای ابری خود، حافظه بیشتری خریداری کنید.
MANAGE STORAGE: در این بخش، شما می‌توانید برنامه‌هایی که به ICLOUD دسترسی دارند را ببینید و اطلاعات درون آن‌ها ار مشاهده کنید.

 

icloud-manage-storage.png

حال به صفحه اول بخش ICLOUD می‌رویم. پس از بخش STORAGE، گزینه ICLOUD DRIVE را خواهید دید که در واقع برای ایجاد حافظه در فضای ابری است تا بتوانید بر روی هر دستگاه به آن دسترسی داشته باشید.

گزینه PHOTOS، بخشی است که در آن می‌توانید تصاویر دخیره شده در فضای ابری را مدیریت کنید. با روشن کردن گزینه ICLOUD PHOTO LIBRARY، تمام تصاویری که با آیفون می‌گیرید به صورت خودکار وارد فضای ابری شما خواهند شد. گزینه MY PHOTO STREAM تصاویر شما را به طور خودکار در فضای ابری “تمام” دستگاه‌های شما ارسال می‌کند. با روشن کردن آن، حالتی به نام UPLOAD BURST MODE باز می‌شود که درواقع، گزینه‌ای برای ذخیره خودکار عکس‌های گرفته شده در حالت BURST MODE است. گزینه ICLOUD PHOTO SHARING یک آلبوم از تصاویر شما ایجاد کرده و آن را با دوستان به اشتراک می‌گذارد. در ادامه، شاهد لیستی از برخی برنامه‌ها خواهید بود. در اینجا، برنامه‌هایی که می‌خواهید با ICLOUD متصل شوند را انتخاب خواهید کرد.

در انتهای لیست، سه مورد به این ترتیب وجود دارد:

KEYCHAIN: با روشن کردن این گزینه، تمامی رمزهای عبور شما در ICLOUD ذخیره خواهند شد.

BACKUP: با روشن کردن این گزینه، ICLOUD به طور خودکار از تمام اطلاعات شما مانند تصاویر، حساب‌ها، اطلاعات سلامتی، تنظیمات خانه و غیره نسخه پشتیبان خواهد گرفت.

FIND MY IPHONE: با روشن کردن این گزینه، شما خواهید توانست به آیفون خود از راه دور دسترسی داشته و آن را قفل کرده، اطلاعات آن را حذف کرده و یا موقعیت آن را پیدا کنید.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که گزینه SHARE MY LOCATION، موقعیت شما را با سایر اعضای خانواده در اشتراک خواهد گذاشت. و در نهایت با انتخاب گزینه SIGN OUT، شما از حساب اپل آیدی و ICLOUD خود خارج خواهید شد.

 

photo_2016-12-25_14-57-33.jpg

 

ITUNES & APP STORE

در این بخش، شما می‌توانید حساب اپل آیدی خود برای خرید و دانلود از اپ استور و آیتونز را مدیریت کنید. با ورود به این بخش، اولین چیزی که خواهید دید، حساب اپل آیدی شماست که با انتخاب کردن آن، می‌توانید اطلاعات آن را ببینید، از آن خارج شوید و یا رمز عبور را بازیابی کنید.
در بخش دوم این صفحه، چند مورد به نام‌های MUSIC، APPS، BOOKS & AUDIOBOOKS و UPDATES را خواهید دید. با روشن کردن این گزینه‌ها، دستگاه به طور خودکار تمامی بروزرسانی‌ها و محتوا یا برنامه‌های خریداری شده را از اپ استور و آیتونز بر روی تمام دستگاه‌ها دریافت خواهد کرد که برای افرادی که می‌خواهند همیشه به روز باشند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. در نهایت گزینه USE CELLULAR DATA برای بروزرسانی خودکار و دریافت برنامه‌ها و محتوا هنگام اتصال به اینترنت سیم کارت شما است.

 

itunes_store_hero_ios_7_iphone.jpg

 

WALLET & APPLE PAY

در این بخش، شما به سرویس کیف پول اپل و سرویس خرید APPLE PAY دسترسی خواهید داشت. گزینه اول، ADD CREDIT OR DEBIT CARD نام دارد که برای اضافه کردن کارت‌های اعتباری به دستگاه شماست که متاسفانه هنوز در کشور ایران راه اندازی نشده است. درنهایت با روشن کردن گزینه DOUBLE-CLICK HOME BUTTON ، هنگام نزدیک شدن به یک باجه می‌توانید دوبار دکمه هوم را فشار دهید تا کارت‌های خرید خود را مشاهده کنید .

 

ios-9-apple-pay-hero.jpg

دیدگاه‌تان را بنویسید:

رفتن به نوارابزار