آموزش: برای جلوگیری از خرابی‌های ناشی از اپل آیدی تقلبی، حتما این مطلب را بخوانید.

Post-Thumbnail

حساب کاربری اپل یا همان اپل آیدی یکی از مهم‌ترین ملزومات برای استفاده از محصولات تولید شده توسط کمپانی اپل است.

تمامی دستگاه‌های تولید شده توسط اپل، نظیر آیفون، آیپد، آیپاد، هوم پاد، اپل واچ و … همگی از طریق اپل آیدی قادر به اجرای کارها و وظایف خود هستند و دستگاه‌هایی که روی آن‌ها اپل آیدی تنظیم نشده باشد، عملاً بلا استفاده خواهند بود.

امروزه کاربران زیادی با مشکلات مربوط به اپل آیدی مواجه می‌شوند و در این میان، برخی از افراد سودجو با ارائه حساب‌های کاربری نامعتبر، علاوه بر دریافت هزینه ناعادلانه، باعث ازکارافتادن دستگاه‌های کاربران نیز می‌شوند.

در این مطلب چند نکته مهم در مورد اپل آیدی را یادآور می‌شویم:

  • 1.حساب کاربری اپل آیدی، ابتدایی‌ترین سیستم امنیتی دستگاه شما است

به یاد داشته باشید که اولین سیستم امنیتی که در دستگاه شما فعال می‌شود، رمز عبور حساب کاربری اپل آیدی شما است. در صورتی که به این حساب کاربری به هر نوعی دسترسی نداشته باشید، دستگاه شما قادر به انجام بسیاری از کارها نخواهد بود.

  • 2.دستگاه‌های اپل شدیداً به اپل آیدی وابسته هستند

بسیاری از کارها در دستگاه‌های تولید شده توسط اپل، با وجود اپل آیدی قابل انجام است. کارهایی نظیر نصب و آپدیت اپلیکیشن از اپ استور، دریافت آپدیت‌های آی او اس، ارتباط با دستگاه‌های مختلف نظیر اپل واچ و ایرپادهای بی‌سیم و … همگی از طریق داشتن رمز اپل آیدی قابل انجام است. پس باید همیشه بتوانید همیشه به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.

اپل آیدی
در صورت نداشتن اطلاعات امنیتی اپل آیدی، دستگاه شما عملا بی‌استفاده میشود و نمیتوانید از اپ استور اپلیکیشن نصب کنید.
  • 3.شرکت اپل در قبال امنیت اپل آیدی بسیار سخت گیر است

همان‌طور که در مورد یک نیز اشاره شد، اپل آیدی اولین سیستم امنیتی دستگاه‌های شما است. در صورتی که به هر نحوی نتوانید به آن دسترسی داشته باشید، دستگاه شما و اطلاعات ذخیره شده در آن عملاً غیر قابل استفاده خواهد بود و از آنجایی که اپل در ایران به طور رسمی خدمات ارائه نمی‌دهد، این مسئله برای کاربران ایرانی بسیار حائز اهمیت است. به یاد داشته باشید که اپل در کنار رمز عبور، سه سؤال امنیتی نیز از کاربران می‌پرسد که باید پاسخ آن‌ها را بدانید.

در این میان، برخی از سودجویان با روش‌هایی ناعادلانه علاوه بر دریافت سود زیاد، باعث از کار افتادن دستگاه شما می‌شوند. روش‌های معمول افراد سودجو به شرح زیر است:

  • 1.افراد سودجو ممکن است اپل آیدی خودشان را روی دستگاه شما تنظیم کنند:

بسیاری از فروشندگان و مراکز غیر معتبر ارائه خدمات برای محصولات اپل، در هنگام درخواست مشتری برای ساخت اپل آیدی، حساب کاربری خودشان را روی دستگاه تنظیم می‌کنند. این افراد رمز عبور اپل آیدی خودشان را به شما نمی‌دهند تا در زمان نیاز به آپدیت یا نصب نرم افزار، دوباره به آن‌ها مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که در صورت تنظیم اپل آیدی شخص دیگر و نداشتن رمز عبور آن، دستگاه شما هرگز قابل بازیابی نخواهد بود.

  • 2.فروشندگان اپل آیدی‌های کارتی، از ایمیل، پسورد و سؤال‌های امنیتی غیرعادی استفاده می‌کنند

اپل آیدی‌هایی که به صورت کارتی فروخته می‌شوند، فاقد اعتبار هستند. فروشندگان این کارت‌ها، اپل آیدی‌های خود را روی ایمیل‌های موقت میسازند و از سؤال‌های امنیتی رندوم استفاده می‌کنند. اپل رابطه خوبی با ایمیل‌های موقت ندارد و به همین دلیل اپل آیدی‌های مبتنی بر آن را بلاک می‌کند. علاوه بر این، اپل آیدی‌هایی که با سؤال‌های امنیتی رندوم تولید می‌شوند، به هیچ وجه قابل بازیابی نیستند و در صورت بلاک شدن ایمیل، هرگز نمی‌توان آن‌ها را بازیابی کرد و عملاً دستگاه بلااستفاده خواهد شد.

در ادامه به چند نکته که حتماً باید در هنگام تنظیم اپل آیدی به آن‌ها دقت کنید خواهیم پرداخت:

  • 1.اپل آیدی را از مراکز معتبر خریداری کنید تا آن‌ها پس از خرید نیز بتوانند پاسخگوی مشکلات شما باشند

بسیاری از کاربران متضرر ادعا می‌کنند که پس از ایجاد مشکلات متعدد، فروشنده نامعتبر اپل آیدی، در دسترس نبوده و امکان پاسخگویی به مشکلات را ندارد و حتی نمی‌توان از آن‌ها پاسخ سؤالات امنیتی را دریافت کرد. اپل آیدی را حتماً از مراکز معتبر خریداری کنید که در صورت بروز مشکل در ماه‌ها و سال‌های آتی، بتوانند پاسخگوی مشکل شما باشند.

  • 2.از اپل آیدی‌های کارتی استفاده نکنید

اپل آیدی‌های کارتی از ایمیل‌های متفرقه استفاده می‌کنند که ممکن است توسط اپل بلاک شوند. در صورت بلاک شدن ایمیل‌های تنظیم شده روی اپل آیدی‌های کارتی، دستگاه شما به هیچ وجه قابل بازیابی نیست. مگر اینکه سوال‌های امنیتی و پسورد صحیح را داشته باشید

اپل ایدی
مقوله اپل آیدی‌های کارتی برای کاربران زیادی مشکل ایجاد کرده است و سودجویان زیادی از بی‌اطلاعی کاربران سو استفاده کرده‌اند . اپل آیدی به صورت کارت نیست! بلکه این حساب کاربری شامل یک ایمیل، یک رمز عبور و سه پاسخ و پرسش امنیتی است که کاربران همه آن‌ها را باید در اختیار داشته باشد.

  • 3.اپل آیدی حتماً باید روی ایمیل شخصی شما تنظیم شده باشد

اپل آیدی یک حساب کاربری شخصی است و نباید روی ایمیل کس دیگری تنظیم شده باشد. فردی که اطلاعات ایمیل و اپل آیدی شما را داشته باشد، می‌تواند به آلبوم عکس‌ها، تنظیمات و موقعیت مکانی دستگاه شما دسترسی داشته باشد. علاوه بر این، او می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات دستگاه شما را پاک کند. پس حتماً در هنگام ساخت اپل آیدی، ایمیل اختصاصی خودتان را به مراکز معتبر ارائه دهید.

  • 4.پیش از تنظیم اپل آیدی روی هر دستگاهی، پسورد و سؤالات امنیتی آن را بررسی کنید

پیش از آن‌که حساب اپل آیدی را روی دستگاه خود تنظیم کنید، حتماً از مسائل امنیتی آن اطمینان حاصل کنید. اپل آیدی ارائه داده شده به شما شامل آدرس ایمیل شما، یک پسورد یکتا و پاسخ به سه سؤال امنیتی است. حتماً این سه مورد را از سازنده اپل آیدی دریافت کنید، از صحت آن‌ها از طریق وب سایت رسمی اپل اطمینان حاصل کنید و همیشه آن را در جایی ایمن یادداشت کنید و پس از آن، اقدام به نصب اپل آیدی روی دستگاه خود کنید.

دیدگاه‌تان را بنویسید:

رفتن به نوارابزار