آموزش صفر تا صد آیفون – قسمت اول

آموزش کار کردن با آیفون :

یکی از ساده ترین سیستم‌های موجود در بازار، سیستم عامل iOS است که بر روی آیفون‌ها و آیپدهای اپل شاهد هستیم. این سیستم عامل در عین ساده بودن، ویژگی‌های بسیاری دارد که متناسب با نیاز کاربران تعبیه شده اند. در اینجا، قصد داریم که تمام بخش‌های مختلف این سیستم عامل را به شیوه‌ای ساده برای شما بازگو کرده و نکات مختلف را آموزش دهیم. در این فصل به سراغ تنظیمات دستگاه خواهیم رفت.

1. حالت هواپیما یا Airplane Mode

همانطور که از نامش پیداست، این حالت برای بستن تمامی راه‌های ارتباطی دستگاه هنگام سوار شدن یک هواپیما است. اصولا هواپیماها برای ارتباط بهتر با برج مراقبت، باید امواج اضافه‌ای در اطرافشان نباشد و برای همین، از مسافران خواسته می‌شود تا تلفن‌های هوشمند خود را روی این حالت قرار دهند. برای روشن کردن این حالت کافیست سوئیچ مقابل آن را روشن کنید. در واقع با این کار علاوه بر از بین رفتن آنتن دهی گوشی ، وای فای و … نیز قطع خواهند شد .

 

how-to-enable-airplane-mode-on-iphone.png

 

2. وای فای

دومین موردی که در تنظیمات خواهدی دید ، WiFi میباشد . تقریبا در هر جایی که هستید، یک شبکه وای فای برای متصل شدن به اینترنت وجود دارد و تقریبا همه تلفن‌های هوشمند از این ویژگی استفاده می‌کنند. زمانی که وارد بخش Wi-Fi می‌شوید، چند بخش مختلف را خواهید دید. سوئیچ اول در این صفحه برای خاموش و روشن کردن وای فای دستگاه است.

پس از آن، نوبت به قسمت Choose A Network می‌رسد که در آن تمامی شبکه‌های وای فای اطراف شما دیده می‌شود. در مقابل نام هر شبکه، یک لوگو به شکل i وجود دارد که اطلاعات مختلف آن شبکه را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای وصل شدن به آن شبکه کافیست آن را انتخاب کرده و رمز عبور آن شبکه را ( در صورت داشتن ) وارد کنید.

گزینه آخر Ask To Join Network نام دارد؛ در این آپشن، هر بار از شما خواسته می‌شود که آیا می‌خواهید به شبکه‌‌ای که قبلا به آن متصل بودید وصل شوید یا خیر. اگر همیشه به یک وای فای متصل هستید، پیشنهاد می‌شود این گزینه را خاموش کنید.

 

iphone-6-plus-wifi-menu-hero.jpg

 

3. بلوتوث

بلوتوث یک فناوری آشنا برای همه است. به کمک بلوتوث، شما می‌توانید با دستگاه‌های دیگر ارتباط برقرار کرده و مهم تر از آن، می‌توانید لوازم جانبی مختلف را به دستگاه خود وصل کنید. برای روشن کردن بلوتوث کافیست سوئیج روبروی گزینه Bluetooth را روشن کنید تا این ویژگی فعال شود. زمانی که بلوتوث روشن است، لیست دستگاه‌های اطراف شما که بلوتوثشان فعال است را به شما نشان می‌دهد و شما کافیست برای اتصال به آن دستگاه روی نامش ضربه بزنید.

 

bluetooth.png

 

4. سلولار

این ویژگی برای متصل شدن به اینترنت به کمک سیم کارت دستگاه است. برای روشن کردن سلولار، کافیست سوئیچ مقابل گزینه Cellular را روشن کنید. در زیر همین آپشن، بخش دیگری به نام Cellular Data Options وجود دارد. در این بخش شما می‌توانید اینترنت سلولار را تنظیم کنید.

بخش Voice & Data برای تغییر نوع اینترنت سلولار بین 2G، 3G و LTE است.

 

fig-28-ios-cellular-data-settings-100571622-orig.png

 

 

گزینه زیر آن نیز مربوط به روشن یا خاموش کردن رومینگ داده است. در همان انتهای صفحه سلولار، گزینه‌ای به نام Cellular Data Network وجود دارد که برای تنظیم دقیق دسترسی‌های سلولار است.
حال به همان صفحه اول برمی‌گردیم و وارد گزینه Personal Hotspot می‌شویم. هات اسپات معمولا برای ایجاد کردن یک شبکه است که می‌توانید سایر دستگاه‌ها را به آیفون خود وصل کنید. با وارد شدن به بخش Personal Hotspot، سوئیچ روشن کردن و رمز عبور دلخواهتان را خواهید دید.

اگر تلفن هوشمند شما فاقد گزینه هات اسپات بود، آموزش زیر را دنبال کنید:

وارد بخش Cellular Data Options شوید.
گزینه Cellular Data Network را انتخاب کنید.
از انتهای صفحه و در بخش Personal Hotspot، مقابل بخش APN عبارت net را تایپ کنید.

 

personal.jpg

حال به ابتدای صفحه برمیگردیم. بخش Call Time در حقیقت مدت زمانی که با تلفن هوشمندتان تماس برقرار کرده اید را نشان می‌دهد. بخش Cellular Data Usage نیز میزان مصرف سلولار و مصرف سلولار با حالت رومینگ روشن را نشان می‌دهد. در بخش Use Cellular Data For شما می‌توانید دسترسی برنامه‌هایتان به سلولار را محدود یا آزاد کنید. WiFi Assist نیز برای حالتی است که وای فای شما ضعیف بوده و سلولار در اختیار دارید. آخرین آپشن در صفحه یعنی Reset Statistic برای ریست کردن تمامی اطلاعات مانند مدت زمان تماس است.

5. هات اسپات

هات اسپات معمولا برای ایجاد کردن یک شبکه است که می‌توانید سایر دستگاه‌ها را به آیفون خود وصل کنید. با وارد شدن به بخش Personal Hotspot، سوئیچ روشن کردن و رمز عبور دلخواهتان را خواهید دید. اگر تلفن هوشمند شما فاقد گزینه هات اسپات بود، آموزش زیر را دنبال کنید:
وارد بخش Cellular Data Options شوید.
گزینه Cellular Data Network را انتخاب کنید.
از انتهای صفحه و در بخش Personal Hotspot، مقابل بخش APN عبارت net را تایپ کنید.

 

ssdevice-1443143533843_w_755.jpg

 

6. اپراتور یا Carrier

این بخش برای انتخاب کردن اپراتور سیم کارت شماست. با روشن کردن این حالت، اپراتور شما به صورت اتومات تشخیص داده شده و انتخاب خواهد شد.

 

ادامه دارد …

رفتن به نوارابزار